3T YANG PERLU DI JAUHI

NOTA 001 

❇️❇️

3T YANG PERLU DI JAUHI

Untuk berjaya di dalam apa yang kita usahakan, kita haruslah mempunyai midset seorang juara! Ada tips-tips dari orang yang berpelangaman yang harus di ambil pengajaran dan sempadan supaya kita tidak membuang masa, tenaga dan wang ringgit melakukan kesilapan yang sama

Nak berjaya atau nak buat untung  di dalam pelaburan emas, ‘cikgu’ emas beri 3T atau 3 perkara yang mesti jauhi

1️⃣ TANGGUH

Sifat bertangguh ini amat merugikan kita. Tak kira lah apa dalam apa jua tugasan, lebih-lebih lagi dalam pelaburan kerana masa itu amat berharga

“Nanti dulu lah nak fikir” … “Nanti lah nak tanya pasangan” … “Nanti lah nk tunggu harga murah” … “ Nanti dulu lah belum cukup duit”

Kawan-kawan. Dunia tak pernah tunggu kita. Tiada waktu yang ‘sempurna’ untuk kita mulakan pelaburan. Jika kita menunggu dan terus menunggu dan akhirnya kita tidak akan kemana.

Kejayaan datang pada orang yang bijak mengambil peluang. Jika kita bertangguh untuk menabung emas, maknanya kita belum cukup kenal dengan emas. Tak kenal maka tak cinta. Cari buku, bahan bacaan di internet dan lain-lain untuk tambah pengatahuan tentang emas

Bila anda dah kenal emas, saya yakin anda akan berkata “ruginya aku tak beli emas dari dulu”. Jadi, ayuh. Jangan bertangguh lagi    

2️⃣ TAKUT

Nak beli emas tapi takut kena tipu, takut hilang, takut kene curi, takut tak patuh syariah, takut kena bayar zakat dan segala macam takut

Itu adalah normal, kerana manusia akan takut pada perkara yang dia tidak tahu. Lebih parah jika tak pernah pula nak ambil tahu untuk tambah ilmu tentang emas. Kadang kala lebih gemar dengar ‘cakap-cakap’ orang yang dia sendiri pun tak tahu

Cari lah buku yang berkaitan pelaburan emas untuk tambah keyakinan tuan puan. Boleh baca banyak tulisan percuma di telegram, facebook dan website tentang pelaburan. Terdapat banyak ebook percuma yang boleh di muat turun untuk tambah pengatahuan. Kejaayaan itu datang bermula dari ilmu

3️⃣ TAMAK

Tiada jalan pintas untuk berjaya. Nak tunggu harga murah sebab nak cepat dapat pulangan. Esoknya harga naik. Jadi proses menunggu berlaku lagi. Menunggu hari esok menjadi minggu hadapan. Menunggu minggu hadapan menjadi bulan hadapan dan seterusnya. Dan sampai masuk tahun baru 2021

Tidak mengira apa jenis pelaburan, konsisten adalah penting. Di dalam pelaburan emas, tak banyak tak mengapa yang penting adalah konsisten. Lebih-lebih lagi emas boleh di beli sedikit demi sedikit. Tak seperti pelaburan lain seperti hartanah yang memerlukan modal yang besar

Begitulah, kebanyakan orang semua tahu yang emas memang bernilai dan mempunyai potensi yang sangat besar. Namun, disebabkan sifat 3T di atas, sampai ke sudah tak mula juga menyimpan emas

Untuk tahun baru ni, jom mula dengan 1 Dinar. Boleh bayar secara ansuran selama 10 kali RM110++ sebulan. Atau buka Akaun EmasGold Accumulated Program (GAP) serendah RM100 bersamaan dengan 0.3++ gram. Tiada komitmen bulanan. Tambah gram mengikut bajet anda

.

Jom mula menabung emas bersama Public Gold. Hubungi saya untuk bantuan

MOHD KAMARUDDIN BIN JAFFAR, MBA

👉🏻☀️ https://flow.page/emas4u

👉🏻☎️ https://dyndzu.wasap.my/

👉🏻📞 011-70000171

#emas #publicgold #gold #simpanan #investment #saving #pelaburan

error: Content is protected !!